Hrvatsko društvo za robotiku - Uvod u robotiku - vježbe

Trikovi

Cilj

Cilj ovog pregleda je naučiti raditi produktivno. Saznanja iz ovog odjeljka većinom nećete moći koristiti odmah, ali dobro će doći za shvaćanje cjeline i načina na koji se možete kretati programom, kad zatreba. Ne morate sad naučiti sve detalje, ali neka Vam ostane u sjećanju da se rješenja nalaze na ovoj stranici.

Pronađite nešto

×
Kako naći neki tekst u programu? Najlakše je putem kombinacije tipki Ctrl-F (dok je pritisnut Ctrl, pritisnite F). Iskočit će polje za unos teksta, kao u zaokruženom dijelu na slici.

Utipkajte dio teksta, birajte 2 opcije odmah do polja za unos: jesu li bitna velika-mala slova i traže li se samo cijele riječi.

Strelicama prema dolje ili gore pretražujte tekst u željenom smjeru.

U našem primjeru smo našli riječ "loop".

Pronađite sve

×
Projekti (grupa datoteka iste teme) su direktoriji u VS Code okolini.

Kako naći tekst, ako imamo više datoteka i ne znamo u kojoj je?

Pomoći će nam Find All. Kliknite na povećalo ili pritisnite Ctrl-Shift-F (držite Ctrl i Shift pa pritisnite F). Dobit ćete polje za unos teksta (gornji zaokruženi dio).

Unosite željeni tekst. Dok tipkate, gledajte kako se mijenja lista ispod, koja pokazuje u kojim se sve datotekama traženi tekst nalazi i na kojim mjestima.

Kliknite redom na sve perspektivne datoteke iz donje liste i pogledajte kako izgledaju. Ispis će biti u desnom prozoru.

Orijentacija u programu (projektu)

×
Cijeli program je "projekt". Kako biste vidjeli strukturu projekta, kliknite na Explorer (1).

U traci do najljevije nađite ime vaše projekta i kliknite na njega (2). Otvorit će se stablo slično prikazanom na lijevoj slici.

Kliknite na "src" (3). "src" je "source" - izvorni kod programa. Otvorit će se popis programskih datoteka.

Kliknite na jednu željenu datoteku (4). U primjeru lijevo je to "mrm-robot-line.cpp", za robota za liniju. Ako koristite drugog, otvorite njegovu ".cpp" datoteku.

U desnom prozoru ćete vidjeti sadržaj, koji može biti vrlo dugačak. U pravilu se program sastoji od dijelova, karakteristično "funkcija" (logičke cjeline).

U donjem dijelu srednje trake (5) ćete naći popis svih funkcija po abecedi, nešto kao sadržaj knjige. Vremenom ćete pisati sve više funkcija i vidjet ćete da je popis vrlo koristan.

Greška

×
Otvorimo opet "mrm-robot-line.cpp" datoteku (ili drugu, za Vašeg robota), nađimo funkciju "loop" (Outline ili Ctrl-F) i upišimo neku glupost u prostor između vitičastih zagrada. U našem primjeru je to "0=0" (1). Glupost je zato što to kompajler neće shvatiti kao razuman kod.

Pokušaj kompajliranja (Nike) će rezultirati porukom greške (2) i opisom greške (3).

Dok se ne naučimo malo više programirati u C++ jeziku, poruke će nam često biti nerazumljive.

Drugi dio problema je: kako naći gdje je greška?

U našem primjeru smo promijenili samo jednu liniju i nakon toga nije radio program, koji je prije toga radio. Logično, greška u toj liniji. Međutim, pretpostavimo da smo mijenjali program na puno mjesta i na kraju smo dobili poruku da (negdje) nešto ne valja. Gdje? Proučimo sljedeću sliku.

Izvor greške

×
Kliknimo na "PROBLEMS" (1).

Popis svih problema slijedi, s linijom i kolonom početka problema (2). Štoviše, klikom na problem će se otvoriti odgovarajuća datoteka i linija u kojoj je problem.

Intellisense

×
Unutar vitičastih zagrada funkcije "loop" upišite riječ "lidar" (1) i ostavite kursor iza zadnjeg slova riječi. Vidjet ćete padajuću listu u kojoj VS Code daje mogućnosti što dalje, kako nastaviti tekst (2).

Ova je funkcija slična "autocomplete" u tekst procesoru, gdje se predviđa koju riječ želite napisati.

U tekst procesoru obično znate kako nastaviti. U programu često ne znate i možete potrošiti 10-ak minuta kako biste našli nastavak. Intellisense štedi vrijeme! Nikad nemojte koristiti razvojnu okolinu koja nema ovu funkciju.

Naprijed, natrag

×
Kad želite vidjeti detalje nekog pojma, kao što je funkcija, držite tipku "Ctrl", dođite mišem na riječ (iskočit će prozorčić s detaljima) i kliknite. Otvorit će se puni detalji, npr. definicija funkcije.

Želite li se vratiti na početno mjesto, pritisnite "natrag" tipku na mišu. Ako nemate tu tipku na mišu, koristite "Ctrl - K", "Ctrl - Q" kombinaciju tipki.

Ovo su izuzetno korisne funkcije. Nikad nemojte koristiti razvojnu okolinu koja ih nema.

Primjedbe



Projekt "Uvod u robotiku" sufinanciran je iz Europskog socijalnog fonda, poziv "Jačanje kapaciteta organizacija civilnoga društva za popularizaciju STEM-a". Relevantne stranice: Sadržaj vježbe za virtualne radionice isključiva je odgovornost Hrvatskog društva za robotiku.