Hrvatsko društvo za robotiku - Uvod u robotiku - vježbe

Odluka

Cilj

U vježbi ćemo naučiti kako skrenuti tok programa.

Ako

Naredbe koje smo dosad upoznali su bile izvršne: dali smo uputu robotu da napravi nešto. "go" je pokrenuo motore, "print" je ispisao poruku.

Kako u realnom životu, tako i u programu, ova vrsta instrukcija neće biti dovoljna. Zamislite da dajete upute kako voziti motor: sjednite na njega, upalite ga, dajte gas,... U ovom času upute moraju postati kondicionalne: "ako je prepreka ispred, zakočite", "ako ste u zavoju, skrenite" i slično. Bez ovih uvjeta, upute postaju bar opasne, ako ne i neupotrebljive.

Kako upute za motor, tako i program: trebaju "ako".

If

void RobotLine::loop() {
	if (1 == 1)
		print("Da");
	else
		print("Ne");
	end();
}
Lijevo je primjer programa koji rješava problem iz prošlog odjeljka: ako je istina da je 1 jednako 1, onda ispiši "Da", u suprotnom ispiši "Ne". Rezultat izvršavanja će biti ispisan "Da".

"Ako" je u C++-u "if", "u suprotnom" je "else".

"1 == 1" je bilo koji logički izraz, znači nešto što je istina ili nije. Mora se napisati unutar zagrada. Tako traži "if" sintaksa (pravila kako pisati). Da smo napisali 1 > 3, programi bi ispisao "Ne".

Zadatak: pokretanje motora

Napišite program koji provjerava je li 15 > 10. Ako jest, program treba pokrenuti robota naprijed.

Primjedbe



Projekt "Uvod u robotiku" sufinanciran je iz Europskog socijalnog fonda, poziv "Jačanje kapaciteta organizacija civilnoga društva za popularizaciju STEM-a". Relevantne stranice: Sadržaj vježbe za virtualne radionice isključiva je odgovornost Hrvatskog društva za robotiku.